Δίκτυα Peer-To-Peer
Στις αρχές του 1999 ο Σον
Φάνινγκ (Shawn Fanning) ξεκίνησε την υλοποίηση
μιας ιδέας, η οποία θα του έδινε τη
δυνατότητα αυτός και οι φίλοι του να
αναζητήσουν στο Διαδίκτυο μουσικά
κομμάτια MP3 της προτίμησής τους. Μερικούς
μήνες αργότερα, η Napster μετρούσε πάνω από
21 εκατομμύρια χρήστες. Σε καμία περίπτωση,
όμως, ο 18χρονος τότε μαθητής δεν μπορούσε
να φανταστεί ότι το δημιούργημά του θα
άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο απολαμβάνουμε
πολυμεσικές εφαρμογές και γενικά να
επικοινωνούμε.
Η βασική ιδέα πίσω από το Napster ήταν η
δημιουργία μιας εφαρμογής-πρωτοκόλλου,
η οποία θα συνδύαζε μια μηχανή αναζήτησης,
ενός προγράμματος ανταλλαγής αρχείων
βασισμένης στα πρωτόκολλα διαμοιρασμού
αρχείων των Windows και του UNIX και ενός
προγράμματος IRC, ώστε να είναι εφικτή η
συζήτηση μεταξύ των χρηστών που βρισκόταν
εκείνη τη στιγμή online. Το όνομα της
εφαρμογής προήλθε από το παρατσούκλι
του Φάνινγκ στο σχολείο λόγω του περίεργου
κουρέματός του. Η εφαρμογή του Φάνινγκ
έγινε νούμερο 1 στις προτιμήσεις των
χρηστών στον Διαδικτυακό τόπο download.com
και άνοιξε το δρόμο για την επανάσταση
των δικτύων Peer-to-Peer, η οποία συνεχίζεται
ως τις μέρες μας.
Δίκτυα Peer-To-Peer
Reviewed by 3lyklarproject16-17
on
2:14 π.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: